Bojíte se Boha? Nenáviďte zlo!

Bojíte se Boha? Nenáviďte zlo!

Doba čtení: 6 minut
Pokřivení lásky a šíření zla v Americe

Láska je v americké společnosti definována různými způsoby, ale začíná se podobat přizpůsobování se tomu, čím chce kdokoli být nebo co chce kdokoli dělat. Tak je pro Američany definována láska. 

A to není nic nového. Pokud studujete dějiny člověka – ten byl zběhlý v definování nebo předefinování „lásky“ nějakým jiným způsobem, než jak Pán definuje lásku v Písmu svatém. A americké křesťanství bohužel do značné míry přijalo pohled a definici „lásky“ podle tohoto světa.

Pokud se někdo cítí dotčen tím, co říkáte, je to považováno za nedostatek „lásky“. To je vlastně hlavní princip této definice lásky v naší společnosti – nepřizpůsobit se tomu, čím chce někdo být nebo co chce někdo dělat, je největší hřích. „Láska“ se přizpůsobuje všem.

A to je zkreslení lásky. Zkreslování je činnost, která spočívá v podávání zavádějícího svědectví nebo dojmu. A to je to, co americká společnost a americké křesťanství udělaly s láskou. Rozhlašují a šíří zavádějící popis nebo představu o tom, jak láska vypadá.

A díky tomuto jejich překrucování se šíří zlo. Překrucování lásky napomáhá šíření zla ve společnosti.

Pod rouškou a nabídkou „lásky“ jsme se skryli před konfrontací se zlem.

Pod rouškou a nabídkou „lásky“ jsme se rozhodli stát stranou a nechat zlo, aby se šířilo.

Jak se ptal Tolkien v Hobitovi: „Kdy jsme dopustili, aby zlo bylo silnější než my?“ Nebo jinak řečeno: „Jak jsme mohli dovolit, aby se zlo stalo tak silným?“

Takto. Mnozí považují odpor vůči zlu za nelásku. To je předpoklad, který podporuje schopnost zla šířit se v zemi. A vyučuje se to na většině amerických kazatelen.

Pochopte, že cesta do pekla je dlážděna tisíci „laskavostmi“. Snahou být milý. Snahou být oblíbený a zapadnout. Snahou neurážet. 

Mnozí považují odpor vůči zlu za nelásku. Pravdou však je, že láska nepopírá odpor ke zlu. Pravá biblická láska neopravňuje k mlčení tváří v tvář zlu. 

Láska a odpor vůči zlu nejsou ve vzájemném rozporu (jak chce většina amerického křesťanství věřit). Není to buď, anebo. Ve skutečnosti láska nejčastěji vyžaduje konfrontaci se zlem; postavit se zlu na odpor – správným způsobem, podle toho, jak se zlo projevuje v dané situaci.

Proti zlu se musí mluvit a musí se proti němu zakročit.

Biblická láska neučí pohledu nebo definici lásky podle světa – že se člověk musí přizpůsobit tomu, čím chce někdo jiný být nebo co chce někdo jiný dělat. 

Biblická láska je definována – ano – Biblí. Písmo nás učí, co je láska; učí nás, jak milovat Boha, a učí nás, jak milovat bližního. 

Zákon a Boží slovo nás učí, jak skutečně milovat bližního. Zákon a Boží slovo nás učí, co je správné a co špatné, co je dobré a co zlé. 

Pokud definujete lásku nezávisle na Písmu, můžete „lásku“ použít k ospravedlnění čehokoli; může se přizpůsobit čemukoli. A právě to dělají zlí lidé a podvodníci v naší společnosti, aby prodali své zlo – prodávají ho pod rouškou „lásky“.

Biblická láska – Boží láska – se nepřizpůsobuje všemu, čím chce někdo být, ani všemu, co chce někdo dělat. Boží láska má své hranice. Biblická láska má hranice. Jak víme, že láska má hranice? Díky samotnému Písmu.

Například v 1. listu Janovu 2,15 se píše: „Nemilujte svět ani to, co je ve světě.“ Právě toto – „nemilujte“ – ukazuje, že biblická láska má své hranice; láska není taková, jak ji definoval svět jako všechno, co se přizpůsobuje všemu, čím někdo chce být nebo co chce dělat. 

Dále se tam píše: „Miluje-li někdo svět, láska Otcova v něm není. Neboť všechno, co je ve světě, po čem dychtí člověk a co chtějí jeho oči a na čem si v životě zakládá, není z Otce, ale ze světa.“ 

Láska je definována Písmem a to, co máme milovat a co ne, je také vymezeno Písmem. 

Žalm 97,10 říká: „Vy, kdo milujete Hospodina, mějte v nenávisti zlo.“ Láska není všestranně vstřícná. Písmo nám ukazuje, co máme milovat a co máme nenávidět. Boží zákon a Slovo nám ukazuje, co je správné a co špatné, co je dobré a co zlé. Boží slovo nám například říká, že homosexuální jednání je zlé. Když se tedy svět snaží prodávat takovou zvrácenost pod rouškou lásky, máme jako Boží lid povinnost proti tomu mluvit a jednat.

Poslyšte, Písmo nikoho nevyzývá, aby miloval zlo. Písmo nás vyzývá k přesnému opaku. Máme zlo nenávidět. Máme se zlu bránit. Tím, jak jednáme ve svém životě, a tím, že svými ústy hlásáme jeho zákon a jeho Slovo.

Nepostavili se proroci zlu obětování dětí? Nepostavili se proroci zlu modlářství? Nepostavili se zlu králů a tyranů? Obchodníků a duchovních hodnostářů? Nekonfrontoval snad Josef zlo své rodiny, z níž byl ukraden? Nekonfrontovali snad Ása a Jóšafat zlo sodomitů? Nekonfrontoval Ježíš zlo penězoměnců? Nekonfrontoval zlo saduceů a farizeů? Zákoníků? Heroda?

Nepostavil se Jan Křtitel proti zlu Heroda? Nestavěl se Pavel proti zlu zlatníků, kteří vykořisťovali lidi svými malými stříbrnými napodobeninami Artemis Efezské? Nekonfrontoval snad zlo Elymase? 

Nepostavila se raná církev zlu Kolosea? Nepostavil se Basil zlu zabíjení novorozenců? Nepostavila se Amy Carmichaelová zlu dětské prostituce v indických chrámech? Nepostavily se desetitisíce křesťanů zlu potratů tím, že se postavily před dveře amerických táborů smrti? 

Písmo nikoho nepovolává k tomu, aby miloval zlo. Písmo nás vyzývá k pravému opaku. Máme zlo nenávidět. Máme se zlu bránit. Jak svým jednáním v životě, tak hlásáním jeho zákona a jeho Slova svými ústy.

Tvrzení, že se nemáme zlu bránit, se samo o sobě stává zlem – protože takové učení podporuje šíření zla v zemi. Říkat, že bychom neměli odporovat zlu, je „neláska“. Říkat, že bychom nikdy neměli odporovat zlu, se stává zradou Boha a zradou bližního. 

Je správné ve jménu lásky neodporovat zlu, abychom zradili slabé ve prospěch zlých? Ve jménu lásky neodporovat zlu, abychom nastavili cizí tvář útočníkovi? Ve jménu lásky neodporovat zlu a dovolit bezbožníkům vypalovat kostely, zasévat ateismus a ničit národ? Ve jménu lásky neodporovat zlu, ale místo toho přihlížet, jak jsou dětem mrzačeny genitálie a jak je jejich mysl poškozována?

Pravdou je, že je to právě láska, která nás nutí odporovat zlu. Tyto dvě věci nejsou ve vzájemném rozporu, jak by si americké křesťanství a americká společnost přály. Uvědomujeme si, že potýkat se se zlem a stavět se proti němu je samo o sobě aktem lásky. 

Láska k Bohu a láska k bližnímu jsou přesně tím, co nás motivuje a nutí odporovat zlu, když zvedne svou odpornou hlavu. Nutí nás k tomu také nenávist ke zlu. Nemůžeme lhostejně přihlížet a bezstarostně to přičítat na vrub našim prorockým schématům nebo Boží svrchovanosti – to vše se používá k ospravedlnění lhostejnosti nesprávně. Mnohem více nás trápí, když vidíme, že lidé nebo lidské vlády zpochybňují jeho zákon nebo Slovo. Musíme mluvit a musíme jednat – a nemůžeme dělat nic jiného. 

Nedovolte, abyste se nechali zneutralizovat tímto zkreslením lásky ze strany americké společnosti. Nedovolte, aby vás církevní představitelé a „křesťané“ amerického křesťanství ukolébali k lhostejnosti a samolibosti, když je zlo přítomno a škodí mnohým. 

Kéž je Kristus pochválen.

Wisconsin Christian News

Přidat komentář